Uspořádání dne
USPOŘÁDÁNÍ DNE |
||
6,30 – 8,00
6,30 -7,00
7,00
V 8,00 se budova MŠ z bezpečnostních důvodů zamyká!!!
|
Scházení dětí
MŠ 345 Scházení dětí ve třídě Sluníčko
MŠ 345 Odchod dětí ze třídy Beruška do své třídy |
Děti se scházejí ve třídě, zákonní zástupci předávají osobně dítě učitelce, v letním období se děti za krásného počasí schází na zahradách jednotlivých tříd, kde tráví celé dopoledne. Pozdější příchod dítěte do MŠ je možný zcela výjimečně, po předchozí domluvě s učitelkou
|
6,30 – 8,10
|
Ranní činnosti |
V ranních činnostech děti plní po příchodu do třídy ranní úkol individuálně nebo ve skupinách, poté se věnují spontánním hrám v libovolném herním koutku. Tyto hry jsou určeny k aklimatizaci dítěte a především k uspokojení individuálních herních potřeb dítěte. Hry ukončujeme každodenně ranním cvičením, následuje hygiena a příprava na svačinku.
|
8,10 – 8,20 |
Dokončování činností, prací a her |
Společný úklid hraček a pomůcek |
8,20 – 8,30 |
Ranní kruh |
Společné přivítání dne známými rituály, diskuze, hodnocení ranních činností |
8,30 – 8,45 |
Ranní cvičení |
Rušná část na zahřátí celého organismu, průpravná zdravotní cvičení, pohybová hra, relaxace |
8,45 – 9,00 |
Hygiena, svačina |
V tomto časovém rozpětí děti svačí. Svačina je na třídě připravena na servírovacím vozíku, děti, které v ten den vykonávají službu tzv. hospodáře, obslouží ostatní děti u stolečků. Děti jsou vedeny k samostatnosti, zvolí si dle své chuti zeleninu, na výběr mají také ze dvou druhů nápojů. Jsou vedeny ke kultuře stolování a dodržování hygienických návyků – stoly určené ke svačině jsou tedy vhodně upraveny.
|
9,00 – 9,30 |
Řízená činnost |
Didakticky zacílené činnosti probíhající formou skupinového, frontálního či individuálního učení. Činnosti zakončujeme hodnotícím kruhem.
|
9,30 – 11,30 |
Pobyt venku |
Probíhá každodenně, výjimku tvoří mrazivé počasí pod -10 stupňů, příliš silný vítr, nebo inverzní charakter počasí. Učitelky využívají k pobytu venku školní zahrady, školního hřiště místní ZŠ, obecního hřiště, podnikají vycházky do okolí. I při pobytu venku pokračuje vzdělávání dětí formou spontánního učení a rozvíjí se především pohybové dovednosti.
|
11,30 – 12,15
12,00 – 12,15 |
Hygiena, oběd
Vyzvedání dětí po obědě
|
Děti jsou vedeny ke správným hygienickým návykům (neusedat k jídlu ve špinavém oblečení z pobytu venku, důsledné mytí rukou před jídlem….). Děti jsou opět vedeny k samostatnosti a kultuře stolování – samy si chystají prostírání, talířky, příbory, misky se salátem, kompotem, pití, starší děti si samy nalévají polévku ze servírovacích mís, špinavé nádobí si po sobě uklízí na určené místo. Učí se používat ubrousek. Po obědě se věnují přípravám na odpolední odpočinek – hygieně a převlékání do pyžama.
|
12,15 – 14,00
13,00 – 14,00 |
Odpolední odpočinek
Náhradní činnosti pro nespící děti |
Po uložení dětí na lehátka následuje literární chvilka – předčítání vhodné literatury, poslech pohádek na CD, poslech ukolébavek zpívaných učitelkou, relaxace. Děti, které po půlhodině klidového odpočinku neusínají, mají možnost volit si jinou klidovou činnost např. prohlížení knih, skládání puzzlí starší děti plnění nějakého úkolu zaměřeného na přípravu na školu, hrám na PC.
|
14,00 |
Oblékání Hygiena Svačina |
V této době se spící děti postupně probouzí, převlékají se, věnují se hygieně a pozvolna přechází ke svačině. Opět si vše samostatně chystají.
|
14,30 – 16,00
15,30 – 16,00
|
Řízené činnosti Spontánní činnosti a hry Rozcházení dětí
MŠ 345 Přecházení dětí ze třídy Sluníčko do třídy Beruška |
Děti mají možnost se v této době věnovat dokončování úkolů z ranních a řízených činností, nebo pokračovat v činnostech, mohou se opět věnovat spontánní hře nebo didakticky zacíleným činnostem vedených učitelkou. V tuto dobu také odcházejí se svými rodiči domů. Především v letním období mohou tuto dobu také trávit na školní zahradě.
|
Tento denní režim je velice flexibilní
a přizpůsobuje se aktuální situaci a potřebám.
V letním období za příznivého počasí tráví děti celý den venku,
venku také svačí a obědvají.